Flajeri un skrejlapas
Flajeri ir kā mazas afišas, ko ērti iemest pastkastē, dalīt publiskos pasākumos vai vienkārši uz ielas garāmgājējiem, izvietot informācijas centros un visādi citādi nogādāt pie mērķauditorijas.
// Flajeri - kas tas ir?
Dzīvojot laikmetā, kad par visu aktuālāko varam uzzināt un paziņot ar viena klikšķa un dažu minūšu intervālu, varētu šķist, ka drukāta un taustāma informācijas apmaiņa ir kļuvusi bezjēdzīga, taču tā nebūt nav. Dažādu skrejlapu un flajeru izmantošana reklāmas nolūkos, joprojām ir aktuāla, un tas ir arī iedarbīgs veids kā, par gaidāmo notikumu paziņot plašākai sabiedrības daļai. Tas ir viens no populārākajiem drukātās reklāmas veidiem. Parasti flajerus apdrukā no vienas vai abām pusēm. Skrejlapās, atšķirībā no flajeriem, parasti ir norādīta tikai vispārēja informācija un tās parasti apdrukā no vienas puses.
// Kam izmanto?
Flajeru izmantošanai var būt vairāki iemesli:
- Pasākuma reklamēšana - koncerts, teātra izrāde, politisks pasākums vai jebkāda veida cita publiska sanākšana;
- Informācija par jaunu pakalpojumu - pilsētā atvērts jauns veikals, kafejnīca vai, piemēram, skaistumkopšanas salons;
- Ielūguma formāts, kas dod kādu labumu flajera izmantotājam;
- Informācijai par sociāliem vai politiskiem notikumiem, akcijām un kampaņām. Skrejlapas bieži ir viens no iecienītākajiem masu apziņošanas veidiem priekšvēlēšanu kampaņu laikā. Tas ir populārs aģitācijas līdzeklis visā pasaulē. Tajā norāda virspusēju informāciju par partiju vai politiķi, vēlēšanu saraksta kārtas numuru un kādu lipīgu saukli, kas piesaista uzmanību.
Protams, flajerus un skrejlapas var veidot arī citu pasākumu atbalstīšanai un informācijas izplatīšanai. Lai reklāma būtu efektīga, ir jāievēro daži principi, piemēram, pareizas mērķauditorijas izvēle, flajera vai skrejlapas piemērots vizuālais noformējums, kas piesaista uzmanību. Svarīga ir arī pareizās informācijas atspoguļošana, lai būtu pilnīga skaidrība par to, kas tiek reklamēts.
// Kā izveido flajeru?
Klients mūsu birojā noteikti ierodas jau ar vīziju par to, kā vajadzētu izskatīties gala produktam. Flajeru izveide ir radošs process, jo tam ir jābūt spilgtam un labi pamanāmam, lai tas izpildītu savu mērķi. Lai izveidotu kvalitatīvu un saturīgu flajeri, tam vajadzētu atspoguļot sekojošu informāciju:
- Pasākuma nosaukumu vai kopā sanākšanas mērķi;
- Aktuālu informāciju par notikumu īsā teksta formā (nosaukums, datums, laiks, cena, utml);
- Piemērotus grafiskos attēlus;
- Sponsoru logo atspoguļojumu (ja tādi ir).
// Flajeru un skrejlapu druka
Vispopulārākie flajeru izmēri ir 100x150 mm vai 98x120 mm, bet pastāv iespēja izdrukāt arī cita izmēra flajerus. Flajeru druka ir populārs poligrāfijas pakalpojums, kas nozīmē to, ka Jūsu ideju taustāmā formā palīdzēs radīt dizaineris, kas vispirms izveidos dažus maketus, no kuriem izvēlēties atbilstošāko. Ņemot vērā to, ka skrejlapas parasti ir vienkāršotākas par flajeriem, to izstrāde un druka prasa mazliet mazāk laika un arī tās ir lētākas.